Jak zatočit s leností a najít motivaci ke cvičení Zpět


blog hubnutí cvičení motivace



Dnes zase nic, tak začnu cvičit od zítra! Říkáte si toto často? Pak věřte, že rozhodně nejste sami. Zkrátka a dobře, říct si, že chci cvičit a vypadat lépe nestačí. Vše je o správné motivaci, kterou většina z nás často postrádá.



Člověku je přirozené, že jde za tím, co mu působí dobře a vyhýbá se tomu, co mu naopak dobře nedělá. Že si vybírá snadnější před náročnějším, bezpracné před pracným. Je tomu tak často i v případě cvičení, které, a to si nebude nalhávat, není bezpracné. A to i když víme, že dlouhodobě nám to blaho přinese :)

Jak se tedy konečně odhodlat cvičit? Nejlépe je při tom více myslet na budoucnost. Představte si vše, co vám cvičení přinese: vysportovanější a hubenější postavu, úlevu od problémů jako například bolest zad ze stálého sezení, představte si třeba sebe v plavkách, jak zazáříte na bazéně. Klidně si sepište seznam, čeho chcete cvičením dosáhnout, ať stále máte na očích to k čemu míříte.

Nezapomeňte se po cvičení taky odměnit. Například zajít si koupit něco pěkného po úspěšném týdnu cvičení, po cvičení si dát například oblíbený zákusek a podobně. Toto Vám pomůže s vytvořením návyku ke cvičení. Mozek totiž díky této odměně vyhodnotí, že dané chování je příjemné a stojí za tu námahu. Nebojte se tedy zajít si na oblíbený zákusek, a to i tehdy, když chcete cvičením zhubnout. Časem tuto odměnu můžete omezit, ale to již správný návyk pro cvičení budete mít.

Další dobrý tip je necvičit sám, zapojte tedy přátele. Domluvte se na cvičení s někým dalším, neboť ve dvou se to lépe táhne. A máte další motivaci jít na domluvené cvičení, protože pokud nepůjdete, tak zklamete nejen sebe, ale i kamaráda či kamarádku. Nebo se klidně s někým i vsaďte, že vydržíte chodit cvičit pravidelně :)

Tak jen s chutí do toho!



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina