Cílíme na zdraví, nejen na svaly Zpět


blog cvičení zdraví



Jak praví staré moto: Sportem ku zdraví. Pravidelným a zodpovědným cvičením se dá leccos napravit, například bolesti zad, a hlavně také problémům předcházet. Cílem při cvičení nemusí být vždy budování těla, za kterým se všichni otočí. Může jít právě „jen“ o to být zdravý a cítit se dobře.



Pravidelné cvičení je nejlepším způsobem, jak naučit své tělo správnému spalování kalorií, především těch z tělesného tuku. Ideální je k tomu cvičení o střední intenzitě po delší dobu. Proto je lepší zvolit například jízdu na kole či běh na střední trať než sprint a silové cvičení na hranici tepového maxima.

Pravidelné cvičení také příznivě působí na hospodaření vašeho těla se serotoninem v mozku, a tedy funguje v podstatě jako antidepresivum. Cvičení tedy nepomáhá jen fyzickému zdraví, ale i tomu duševnímu. Dále také je při cvičení vyplavován dopamin, adrenalin a endorfin, tedy hormony, které pomáhají tělu s bolestí a snižují citlivost na bolest.

Základní pravidla pro cvičení pro zdraví jsou následující:

  • Provádět pohyby pomalu a technicky správně
  • Postupovat od jednoduchých cviků k náročnějším
  • Přizpůsobit cvičení individuálním potřebám

V případě zájmu Vám určitě naši trenéři pomohou při vytváření cvičebního programu a budování správných cvičebních návyků.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina